TERKINI DI ASWAN AZMY BLOG

Wednesday, June 26, 2013

Final Exam...The End!

Assalamualaikum

Akhirnya ! tepat jam 5.30 pm pada 25 Jun 2013.. tamat lah final exam untuk semester 5..  fuhh! Penat... breakfast dengan buku, lunch dengan buku, dinner dengan buku. tidur pon dengan buku. *kalau buku tu kalis air, mandi pun dengan buku...hehe

3 minggu juga aku exam just untuk 5 paper tapi azab dia nauzubillah sangat lah seksa walaupun 5 paper (semester lepas 7 paper...lagi la merana)..apa-apa pun..dapat jugak aku mengharunginya... :)
First paper : Engineering Math IV
Sebut je pasal subjek matematik..memang subjek favourite aku la..bagi aku jawab paper ni..boleh la...subjek full calculation...so...banyak la formula dan step2 yang kena hafal...

Second paper : Reinforcement Design II
subjek ni boleh katakan subjek favourite aku jugak la..tapi..aku still "ranking"kan subjek matematik sebagai subjek favourite no. 1 aku...ok..untuk subjek design ni...boleh katakan susah jugak la..sebab...semua formula kena ingat..banyak kot...dah la jalan kira dia banyak...banyak hari jugak aku hafal step dan formula subjek ni...dah tu pulak...kena faham betul2 soalan kalau jawab soalan paper ni...kalau silap sikit...urmm...merana la jawabnya...

Third paper : Engineering Economy
urmmm...subjek ekonomi..paper ni..."ok la..."
sebab aku ni bukan minat sangat berkaitan dengan ekonomi...
Apa-pa pun..terima kasih sangat2 kepada PM Nawawi...banyak kot tolong kita orang semua...

Fourth paper : Foundation Engineering
aiii...dengar je nama subjek Foundation Engineering..dah ketar lutut dah...
ikhlas aku cakap..subjek ni susah kot...
boleh katakan..paling susah untuk final exam semester ni...
aku study untuk subjek ni sahaja..seminggu lebih...
banyak yang perlu cover...
sampaikan..tiap2 hari kena still kat library study subjek ni..

Fifth paper: Building Services 1
ok..ni la subjek last untuk final exam untuk semester ni...
subjek ni ialah subjek elektif..so..bukan semua student batch aku ambik...
rasanya..dalam 40++ je student yang ambik subjek ni semester ni..
subjek ni lebih fokus kepada perkhidmatan dalam bangunan 
dan konsep pembinaan lestari...
oleh kerana..subjek ni subjek last..so..mood nak study untuk subjek ni...hanya 30%
apa-apa pun..Alhamdulilah...TQ En. Zaki...

ok..nampak tak kekejaman semua paper yang aku ambil..tapi aku still kena berhadapan dengan semua paper ni sebab jalan ni yang aku pilih :ENGINEERING:...so...berdebar aku nak tengok result aku..harap-harap... ianya berbaloi amin...

malam nanti dah nak balik Kuala Terengganu.... :)

p/s: 30hb Jun 2013..bermula episode baru...PRAKTIKAL pulak...

2 comments:

  1. Alhamdulillah dah habis exam :) all the best untuk praktikal nanti :)

    ReplyDelete
  2. Yeah habis. Xlama lg jd IR. InsyaAllah :)

    ReplyDelete