TERKINI DI ASWAN AZMY BLOG

Tuesday, December 25, 2012

Study Week = Holiday


ASSALAMUALAIKUM..

Sekarang STUDY WEEK k??
Bagi aku..macam bukan study week..relax je...nak tengok buku pun malas..

Kalau ikutkan maksud sebenar STUDY WEEK ni ialah satu minggu yang diberikan untuk student membuat revision tentang subjek yang dye orang belajar sebelum menghadapi final exam. Tapi..aku sebaliknya..time ni la baru nak baca nota..tu pun..macam terpaksa je baca...

Aktiviti biasa kalau STUDY WEEK :-

Masa ni lah baru nak print lecture notes.

betol kan? masa lecturer bagi lecture kat depan, nak tengok pun malas...lagi la nak salin note..jangan harap la (aku cakap aku..bukan korunk). Datang kelas pun semata-mata nak sign attendance. Ada yang lagi malas, mintak kawan je tolong sign attendance. Hahaha...pemalas punya pasal. Bila dah nak dekat exam ni baru mencari-cari notes untuk dibaca.

Masa untuk Qadar tidur.

Betol...sebelum start study week ni..2 malam aku tak tidur...settlekan semua projek-projek tertunggak (awal2 xnak buat..last minute baru nak buat..ni baru orang panggil student U)...Selain tu jugak.. disebabkan study week ni, ramai yang malas gerak ke fakulti @ library dek x de kuliah dah, ramai lebih prefer untuk luangkan masa dekat bilik @ rumah sewa...so...buat air basi je la sepanjang study week..

Masa untuk berjimba-jimba

Bagi yang belum insaf nak exam, mereka lebih suka gunakan waktu ini untuk ke shopping mall or anywhere. Hari-hari keluar...katanya nak melepas tension nak keluar setelah struggle habis-habisan dengan assignment...test..n..projek...tapi..aku tak kot..bagi aku..baik layan Facebook atau tengok movie dari kuar mana-mana...


Apa-apa pun...all the best for final exam...ingat!!..study2 jugak...kesihatan perlu jaga...dan jangan lupa..
dahulukanlah urusan Akhirat daripada urusan dunia...


p/s : Relax la...final exam tahun 2013..sekarang..baru tahun 2012.. :P

2 comments:

  1. gudluck..

    jom join segmen ni..
    jangan risau takda syarat pape pon..cume letak url entry terbaik je..
    http://www.jeritpekik.my/2012/12/segmen-bebas-syaratentry-terbaik-untuk.html

    ReplyDelete