TERKINI DI ASWAN AZMY BLOG

Sunday, August 17, 2014

Santai petang - Benteng Pemecah Ombak Kuala Terengganu

Santai petang di Benteng Pemecah Ombak Kuala Terengganu, memang best dengan pemandangan matahari terbenam. Tak rancang pun nak pergi lepak kat sini, lepas beli tiket bas petang tadi..pergi ke Pantai Batu Buruk sekejap beli makanan dan terus pergi sana.

Petang tadi, suasana tak semeriah macam hujung minggu sebelum ini. Kebiasaannya, ramai je orang memancing kat sini. Adakalanya, macam pesta memancing pulak. Tapi, tadi cuma ada beberapa orang je memancing. Aku lepak hari ni, benteng pemecah ombak sebelah bandar. Kali pertama lepak sebelah bandar, kebiasaanya aku lepak benteng pemecah ombak sebelah seberang takir. 

Bestnya lepak kat sini, boleh melihat bandar Kuala Terengganu secara menyeluruh. Dengan kedudukan benteng jauh dari darat, boleh dikatakan berada di dalam laut jugak la. Memang best kalau lepak kat sini kalau petang, tapi kalau tengahari tak sanggup aku nak lepak kat sini. Boleh hangus kulit kalau lepak time tengahari..hehe. Antara gambar yang aku snap petang tadi...






p/s: gambar dari phone je..kalau plan nak datang sini, boleh bawak DSLR aku..hehe

No comments:

Post a Comment