TERKINI DI ASWAN AZMY BLOG

Wednesday, October 16, 2013

AidilAdha di perantauan

Assalamualiakum..Salam AidilAdha..AidilAdha tahun ini adalah tahun pertama tidak beraya bersama keluarga. Terpaksa beraya di negeri Johor. Tetapi, ianya disambut seperti biasa. Cuma ada kelainan sedikit beraya di tempat orang.

Masjid UTHM


Sembahyang raya AidilAdha tahun ini di Masjid UTHM. Majoriti jemaah yang hadir di masjid ini di kalangan pelajar-pelajar UTHM yang tidak pulang ke kampung. Untuk meraikan pelajar-pelajar yang tidak pulang ke kampung, pihak Pusat Islam UTHM telah mengagihkan nasi briani kepada semua pelajar. So, tak la rasa kelaparan di pagi raya.

Rakan-rakn sekelas

Hari raya AidilAdha ini dimeriahkan lagi dengan berkunjung ke rumah rakan-rakan sekelas. Mereka ada buat makan-makan. Memang terasa kemeriahan bila dapat berkumpul dengan mereka semua dan merasai pengalaman beraya di tempat orang. Majoriti rakan-rakan sekelas tak dapat balik kampung. So, ramai jugak la berkumpul.

Dapat jugak makan ketupat & rendang

Tahun ini dapat pengalaman baru beraya di tempat orang. Memang terasa jugak kesedihan teringat kat kampung halaman apabila mendengar takbir raya di pagi raya. Sayu je hati menghayati takbir raya. Apa-apa pun, ia boleh dijadikan sebagai kenangan apabila habis belajar nanti.

5 comments:

  1. tau beraya kat johor,akak jemput datang rumah...tak jauh pun tu...hihih

    ReplyDelete
  2. salam aidiladha wan..pernah juga kita merasa beraya diperantauan ;)
    memang sedih

    ReplyDelete
  3. macma meriah jer tu wan,
    siap ada rendang dan ketupat lg.
    terubat ler skit rindu tu kalau dh meriah :)

    ReplyDelete